de organisatie
jic bro
Sinds 2009 is de Stichting JIC Buitenreclame verantwoordelijk voor Het Buitenreclame Onderzoek (BRO). Deze stichting bestaat uit drie bloedgroepen. Dat zijn:
- Outreach, waarbinnen de exploitanten zijn vertegenwoordigd. Die exploitanten zijn AH Media Services, Centercom, ClearChannel, CS Digital Media, Global Media & Entertainment Media B.V., Hillenaar Outdoor, JCDecaux, Ocean Outdoor, OVMedia en Schiphol Media.
- bvA Netwerk van Merkleiders, is de branchevereniging van adverteerders en
- Platform Media Adviesbureaus (PMA) vertegenwoordigt de mediabureaus.
Zowel in het Bestuur als in de Technische Commissie zijn alle partners vertegenwoordigd.
Bestuur
Het bestuur van JIC Buitenreclame bestaat uit:
- Voorzitter: Hans Germeraad
- Namens BVA: Henriette van Swinderen en Sonja Vroling
- Namens PMA: Johan Smit
- Namens Outreach: Eric Kip, Raymond van Kasterop, Junin Boerma en Hannelore Majoor.
- Directeur: Swantje Brennecke
Technische Commissie
De Technische Commissie geeft op basis van expertise onderzoekstechnische aanbevelingen aan het Bestuur. De Technische Commissie bestaat uit:
- Swantje Brennecke (voorzitter)
- Namens BVA: TBD
- Namens PMA: Jikke Romijn
- Namens Outreach: Siebe Geert de Boer, Saskia Vinke, Thierry Langeweg, Bart Vermeulen, Karel Stoel, Pilar Murillo, Aaron Spijkers, Bas Nieuwenburg, (Martijn Muis) en Sten Ouderdorp